کامپیوتر سیار PDA

MobyData PDA

DATALOGIC PDA (1)

کامپیوتر سیار PDA چیست ؟

دستگاه جمع آوری اطلاعات (PDA)  درواقع مینی کامپیوتر قابل حمل میباشد که قابلیت خواندن بارکد به آن اضافه شده است .قابلیت این دستگاه خواندن دیتای داخل بارکدهای چاپ شده روی محصولات که در دو حالت مختلف خطی و دو بعدی تولید شده است ، میباشد .

استفاده از PDA باعث سهولت کار فروش شده و تولید کنندگان محصولات با استفاده از بارکد ، کد اختصاصی محصولشان را داخل بارکد گذاشته و در انبارها و صندوق های فروشگاهی به راحتی با خواندن بارکد فوق توسط PDA های شرکت سما رایان صنعت میتوانند به اطلاعات محصول روی سیستم دسترسی یابند.

PDA ها ارایه شده در شرکت سما رایان صنعت در سه مدل ویندوز موبایل - ویندوز CE - و نسل جدید اندروید عرضه میشوند .

تفاوت بارکدخوان های PDA با بارکدخوان دستی مقاومت بالا در برابر گردوخاک و رطوبت و مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع بوده و  همچنین سرعت بسیار بالای خواندن بارکد بوده که بیشتر مصارف آنها استفاده در خطوط تولید و انبارداری در انبارهای کارخانجات میباشد.

مهم ترین قابلیت PDA پردازش داخلی و قوی این نوع دستگاهها (همانند کامپیوتر های خانگی ) باعث بی نیاز بودن از یک کامپیوتر دیگر جهت ذخیره اطلاعات چه در  دیتابیس و یا فایل شده و به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ لمسی هرزمان قابلیت دسترسی به اطلاعات ذخیره شده وجود دارد .

انواع درگاه های ارتباطی در PDA ها  :

پورت های ارتباطی متداول در  بارکدخوان ها عبارتنداز: ارتباط بدون سیم از طریق بلوتوث ، وای فای ، اتصال از طریق سیمکارت ( برخی مدل ها ) و ارتباط از طریق پورت  (USB)  توسط کابل میکرو یو اس بی اندرویدی (برخی مدل ها ) ،کابل مخصوص یو اس بی، و پایه های شارژ که هم قابلیت اتصال به یو اس بی دارند و شارژ دستگاه .

- نوع سیستم عامل ،نوع ارتباط ، نوع ماژول بارکد خوان ( دوبعدی - خطی ) ، فاصله بارکدخوان تا بارکدمحصول ، سرعت خواندن   نکاتی هستند که هنگام خرید بارکدخوان باید به آن ها توجه شود.