فیش پرینتر

روش نگهداری از فیش پرینترهای بیکسلون

رفع مشکل چاپ کمرنگ بعد از مدتی استفاده :

شاید برای شما هم پیش آمده که فیش پرینتر شما که درحال چاپ با کیفیت خوبی بوده است . اما به طور ناگهانی و به طور کاملا محسوسی کمرنگ شده باشد ؟ . یا چاپ روی کاغذ ممکنه اصلا خوانا نبوده و یا فقط برخی نقاط فقط خالی بوده و چیزی پرینت نشده باشه

  • برای آزمایش اولیه این مشکل و رفع آن این پست آموزشی را تا انتها مطالعه بفرمایید .

قدم اول تست به روش سلف تست :

برای این تست ابتدا کاغذ داخل پرینتر بیکسولون قرار دهید . درب دستگاه را ببندید . کابل آداپتور را به پرینتر متصل کنید .( حتما هنگاه اتصال کابل آداپتور دکمه روی حالت خاموش قرار داشته باشد ) . اکنون دکمه فید FEED دستگاه را فشرده نگهدارید و دکمه خاموش و روشن ، دستگاه را روشن کنید . تا هنگامی که پرینت از دستگاه خارج نشده دست خود را از روی دکمه فید بر ندارید . اکنون اگر دستگاه دارای خطایی نباشد یک برگه اطلاعات دستگاه چاپ خواهد شد – با زدن مجدد دکمه فید ادامه اطلاعات نیز چاپ میشود . مابین این چاپ کاتر نیز عمل کرده و عمل برش انجام میشود . که سلامت کاتر دستگاه با توجه به برش بین دو چاپ نیز قابل تشخیص است.

این تست نشان دهنده و بررسی سلامت هد و کاتر است . اکنون به مشکلات احتمالی میپردازیم .

با دقت به متن چاپ شده گاها خواهید دید . که در فواصل مشخصی پرینت به صورت تیکه ای مثلا هر دوسانت یکبار یه اندازه مشخصی سفید بوده و چاپ نشده … . این مشکل بدون شک از غلطک دستگاه شما میباشد . به آسیب های فیزیکی مانند پارگی غلطک و یا چسبیده شدن و یا کثیف شدن آن دقت کنید و به آرامی آن را تمیز کنید . برخی اوقات بر اثر کارکرد بالا این قطعه مستهلک شده و قسمتی از غلطک از نظر ضخامت کمتر میشود . این علت مشکل در چاپ شما شده و نیاز به تعویض آن میباشد .

مشکل بعدی که ممکن است آن را مشاهده کنید کمرنگ شدن و یا ناخوانا شدن قسمتی از متن است . به صورت پیوسته از شروع تا انتهای پرینت که باید ابتدا دقت کنید چیزی روی غلطک نچسبیده باشد و سپس به بررسی هد دستگاه بپردازید . گاها مشاهده شده کاغذهای موجود داخل بازار ازکیفیت مطلوبی برخوردارنیستند . با استفاده از این کاغذها به مرور گرده ای از کاغذ تولید شده و روی هد به واسطه رطوبت هوا خواهد چسبید . مانند یه لایه ناخواسته روی هد قرار میگیرد و مانع رسیدن حرارت کافی به کاغذ و در نتیجه عدم چاپ صحیح خواهد بود.

برای رفع این مشکل دستمال نرم و یا پنبه و تمیز کننده های مخصوص اسپری های خشک به ارامی هد دستگاه را با آن تمیز کنید . مجدد تست کنید خواهید دید که تفاوت بسیار چشمگیری حاصل شده و دستگاه به حالت اولیه و پرینت پررنگ و با کیفیت بازخواد گشت .

توجه : به هیچ وجهی با ابزار تیز و یا زبر برروی هد را تمیز نکنید . چون باعث آسیب جدی و از بین رفتن هد شده و مجبور به تعویض آن خواهید شد.

مشکل بعدی ، سفید چاپ شدن فقط در نقاط ریز و مشخصی چندرپیکسلی به صورت مستمر از ایتدا تا انتها در همان نقاط سفید چاپ میکند . این مشکل از هد دستگاه بوده و بعضا به روش قبل با تمیز کردن هد امکان برطرف شده ان وجود دارد . اگر رفع نشد باید هد جهت تعویض شدن به بخش پشتیبانی شرکت ارسال شود.

مشکل آخری که خیلی کم ممکنه برای شما پیش بیاید ، کلا پرینتر هنگام تست هیچ چیزی پرینت نکند .(دستگاه مانند روال عادی خروجی کاغذ دارد و کاتر نیز عمل میکند اما پرینت کاملا سفید است ) . احتمال خرابی هد وجود دارد که بر اثر پایان یافتن عمر هد و یا برخورد یه شی تیز و آسیب جدی به هد دستگاه میباشد . در موارد نادری نیز به علت ضربه ممکن است کابل ارتباطی هد از جای اصلی خود خارج شده باشد . که جهت بررسی این امر باید دستگاه به بخش خدمات پس از فروش ارسال شود .

موارد نادر دیگری نیز وجود دارند که باید آن ها نیز بررسی شوند و آن هم اتصال اشتباه پاور (عدم اتصال پاور ارجینال دستگاه) . ولتاژ و یا جریان کمتر از استاندارد که باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه و حتی مواردی باعث آسیب جدی به دستگاه خواهد شد .

قدم دوم بررسی ظاهری دستگاه :

به یاد داشته باشید دستگاههای ارایه شده توسط شرکت سمارایان صنعت دارای گارانتی بوده . همچنین با توجه به دوام و مقاومت بالای دستگاه . با مراقب و نگهداری صحیح تا مدت های زیادی نیاز شما را برطرف خواهند کرد.

جهت حفظ عمر دستگاه سرویس دوره ای دستگاه نباید فراموش شود . حداقل ماهی یکبار وضعیت تمیزی ظاهری دستگاه مانند کثیف بودن هد و یا کاتر و عدم وجود هرگونه پرز کاغذ بررسی شوند . در صورت مشاهده هرگونه گردو غبار و کثیفی حتما باید برطرف شوند . با استفاده از دستگاه بولیور و دستمال نرم و آغشته به مواد پاک کننده اقدام به از بین بردن آنها کنید . با این کار به سلامت و عمر دستگاه کمک شایانی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید